Ett "måste ha"!

Det mest grundläggande verktyget i ett kök är kniven.

Jag förstår att många tycker att det är dumt att lägga mycket pengar på en kniv men det lönar sig verkligen att göra det.

Bor man väldigt litet behöver man dessutom inte köpa ett helt knivset, det räcker med EN bra kock-kniv. Om du är osäker på vad du ska köpa kan du alltid rådfråga i affären.

När man lägger ned lite pengar på att köpa en kniv är det viktigt att veta hur man ska sköta den. Du ska alltid diska och torka kniven direkt efter användning och förvara den långt från bestick och andra stålvaror. Det är kanon om du har en sådan magnetlist på väggen som kniven kan hänga på. Ligger knivbladet och "skaver" mot andra stålvaror blir det snabbt slött.

Jag har själv en Globalkniv som jag haft i fyra år nu. Jag har aldrig slipat den och den börjar bli lite slö nu, men om man jämför med andra knivar är den fortaranda skarpare än vilken annan ny kniv du hittar på IKEA.

Here's my baby!


Kommentarer
Postat av: Ulla Karlsson

Tittar på din sida nästan varje dag. Ser hur bra ut som helst och recepten ser jättegoda ut. Har provat kyckl.grytan som smakade himmelskt. Ska prova med rödvin i köttfärssåsen nästa gång!! Väntar med spänning på fler recept. Glöm inte kycklingen med "pucklarna"!!!

2009-04-20 @ 23:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0