Pepparkvarn

Ett absolut måste i ett kök är en pepparkvarn. Visst finns det färdigmalen peppar att köpa i affären men den har verkligen en helt annan smak än färskmalen peppar. Jag har dessutom stött på härsknad färdigmalen peppar och det luktade svettig sportstrumpa! Inte något man vill strö över maten direkt!

Problemet för oss med små kök är att pepparkvarnar oftast tar så stor plats. De är ofta väldigt höga och det är svårt att få plats med dem i skåpen.

Jag har hittat den här pepparkvarnen på IKEA, från serien IKEA 365+. Den kostar 49 kronor och är liten och behändig, bara 12, 5 cm hög. Trots den lilla storleken får det plats mycket peppar i den och den är robust och stadig att använda.

Den ställs också med glassidan ned, vilket gör att det inte blir massa pepparspill i skåpen.

Jag använder nästan uteslutande svartpeppar men det är en smaksak. Jag skulle gärna ha plats för ytterligare två pepparkvarnar, en för vitpeppar och en för kryddpeppar, men när jag nu måste prioritera är det svartpepparn som vinner en plats i mitt kryddskåp!

 

Kommentarer
Postat av: Majsan

Dessutom har den vunnit flera priser OCH vi som är prylgalningar och har Peugeotkvarnar i skåpet som borde vinna i tävlingen, måste hålla med....den här är GRYMT bra.

Inte bara liten.

Kan inte bli bättre?

2009-04-18 @ 15:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0