Räkor och lax...

Så var det dags att än en gång byta till sommardäck!

Mina däck ligger i mammas garage i Nynäshamn så direkt efter frukost satte vi oss i bilen och begav oss dit. Solen sken men vinden blåste kallt och påminde oss starkt om att det inte är sommar riktigt, riktigt än...

Peter bytte däck och jag gjorde storstädning i bilen med dammsugning och polering av fönster och vinyl på insidan av bilen. Imorgon ska jag dessutom köra bilen genom tvätten så den blir blank och fin på utsidan, sedan är det bara för sommaren att komma!

Efter däckbytet var både jag och Peter smutsiga och rätt kalla så vi gick in till mamma och drack te och åt bullar och sedan tog jag en lång, varm dusch.

När jag kom ut ur duschen möttes jag av detta somrigt dukade bord!



Rökta räkor och rökt lax som mamma köpt på Nynäs Rökeri, en alldeles underbar fiskebod belägen i Nynäshamns hamn. Jag kan rekommendera alla som någon gång åker till Nynäsham att titta in på rökeriet. De säljer inte bara fisk utan har även en fantastisk ostdisk, de säljer fina olivoljor och vinägrar, goda marmelader och sylter, de har gammaldags karameller, närproducerad honung, kex och nybakade bröd. Det är verkligen värt ett besök om ni tar er till Nynäs!


Vi kunde dessutom sitta på mammas inglasade veranda för första gången i år! Nog är det lite sommar i alla fall???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0