Smart "spara plats"-grej

Jag har en stekpanna med fällbart handtag som är riktigt bra för oss som har små kök. Jag har fått den från min syster som bor i Italien. Hon har köpt den på en marknad som är i närheten av där hon bor.

På svenska marknader köper man hemslöjd och ulltofflor...i Italien går man till marknaden för att köpa senaste modet, husgeråd, sängkläder, underkläder, hårprodukter, salami, ostar, oliver, fisk, skaldjur, lufttorkad skinka, pasta....jag ÄLSKAR de italienska marknaderna!

Just det faktum att handtaget går att fälla ihop på stekpannan gör att man sparar en massa plats. Man skulle kunna tro att det fällbara handtaget gör att stekpannan känns lite "skranglig" men så är inte alls fallet. Det är en mycket stadig stekpanna och handtaget är ergonomiskt utformat så det ligger väldigt bra i handen. Dessutom är stekpannan belagd med teflon vilket är jättebra om man vill äta lite fettsnålare.

Märket är Bialetti och serien heter Spazio System (Spazio=Utrymme/Space). Tyvärr verkar de inte finnas att köpa i Sverige utan endast i Italien, England och USA.

Utfälld



Infälld



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0