Restaurang Kroken

En kväll på semestern begav vi oss till Restauang Kroken i Nynäshamns hamn. Vi började med att sitta ute då det var en varm och solig kväll men ju senare det blev, ju kallare blev det och vi blev till slut tvugna att flytta in och sätta oss.

Jag har förut varit ett stort fan av Krokens fisksoppa som varit fantastisk god men det verkar som att de ändrat receptet (eller kocken) för denna gång smakade inte alls soppan som den brukar. Dock har jag aldrig sett en coolare servering av en soppa! De bakar en jättestor fralla, gröper ur den och serverar soppan I brödet. Otroligt snyggt och coolt och jag undrar verkligen vad de har för slags ugn som kan baka en sådan stor fralla utan att den blir bränd på utsidan och degig på insidan.

Detta är absolut den första gången jag blir besviken på Kroken, som annars är en riktig toppenrestaurang. Jag väljer att tro att de bara hade en "dålig dag" och att jag nästa gång jag går dit kommer bli lika positivt överraskad som jag blivit alla tidigare gånger jag varit där.

Jag kan tillägga att alla andra i sällskapet var supernöjda med sin mat.

Kroken är helt klart värt ett besök om ni har vägarna förbi Nynäshamn!








Kommentarer
Postat av: Ubbeus

Om de ändå gröper ur bullen så spelar det ju ingen roll att den är degig i mitten...;)

2009-08-18 @ 07:44:58
URL: http://metrobloggen.se/skomakare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0