Matlåda surprise

Har ni någon gång tagit en matlåda i frysen, trott att det är en sak och så har det sedan visat sig vara något helt annat?

Det hände mig idag. Jag trodde jag skulle få spaghetti och köttfärssås till lunch, men se, det var det inte! Istället var det en mycket god spaghetti med någon slags röra jag gjorde en dag när jag skulle laga mat på det som fanns i kylskåpet.

Gott var det i alla fall!

Här kommer receptet!

Någon slags röra jag gjorde en dag när jag skulle laga mat på det som fanns i kylskåpet

4 portioner
Tidsåtgång ca 20 minuter

Ingredienser:
1 klyfta vitlök
En kruka färsk basilika
500 g krossade tomater
1 stor förpackning kikärter
1 burk créme fraiche, 15%
Ca 1 msk balsamvinäger
En skvätt kycklingfond, alternativt buljong på tärning
Salt, svartpeppar

Gör så här:

Pressa ned vitlöksklyftan i en liten skvätt olja. Häll på tomatkrosset, riv ned basilikabladen och créme fraichen.  Skölj kikärterna och häll ned dem i grytan. Häll på créme fraiche, balsamvinäger och fond. Salta och peppra. Låt puttra ett par minuter och servera med spaghetti

Förresten måste ju ZETA vara världens bästa matmärke! Håller ni inte med? Deras soltorkade tomater är godast av alla märken, deras bönor kommer i alla olika sorter och storlekar på förpackningen, deras småplock mat är perfekt på vilken fest som helst och deras olivoljor håller absolut högsta klass! Jag tokgillar Zeta! Det är verkligen ett varumärke som innebär kvalitét för mig!

De har även kanonbra broschyrer som man kan hitta i mataffären eller ladda ned från deras hemsida i pdf-format. Hur bra som helst när man behöver lite inspiration!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0