Quesedillas

Hej och hå!

När solen skiner och dagarna är långa har man ingen lust att laga mat eller sitta framför datorn. Därför har det dröjt lite sedan senaste inlägget! Här kommer i alla fall ett tips på en jättegod förrätt/snacks/tilltugg som går fort och enkelt att göra.


Halloumiost är bland det godaste jag vet! Min kära mor har ju, som jag tidigare rapporterat, lite svårt för vissa ord och halloumi är ett av dem hon har lite extra svårt för. Hon har fått för sig att det heter "halloween-ost" och hur många gånger man än säger "H-A-L-L-O-U-M-I" så går det inte riktigt in... :-)

Hoppas ni har det härligt i sommarsolen!

 

Quesedillas med ruccola och halloumi

4 portioner

Ingredienser


8 tortillabröd

En halloumiost

Ca 300 g färsk, nysköljd ruccola



Lägg ut ruccolan på ett tortillabröd. Riv halloumiosten på den grova sidan över brödet. Lägg på ytterligare ett bröd så det blir en "dubbelmacka". Värm upp lite smör i en teflonpanna och stek tortillabröden på varsin sida i ca tre minuter. Osten ska smälta och "limma ihop" bröden. Skär bröden i fyra bitar och servera direkt. Gör likadant med övriga bröd.


Det här är en given hit på vilken sammankomst som helst! Halloumi och ruccola är otroligt gott ihop och jag lovar dig att alla bröd kommer att gå åt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0