Varm sallad?

Det har blivit liiiite för mycket av det goda på sista tiden....jag har ätit ute mycket och kanske inte riktigt den nyttigaste maten. Idag skulle jag hem direkt efter jobbet och var sugen på något gott och fräscht. En sallad hade varit perfekt! MEN så var det ju bara 10 grader och regn idag och jag kände mig lite småhuttrig och ville egentligen ha varm mat. Så då kom jag på att jag kan göra en VARM sallad.

Idag besto den av:
1 röd paprika
Ett stånd broccoli
En halv förpackning sockerärter
1 klyfta vitlök
200 g kycklinglårfiléer
Sesamolja
Soja
Salt och peppar

Kycklinglårfiléer är lite dyrare än vanliga filéer men jag tycker helt klart det är värt det för lårfiléerna är så mycket mörare och saftigare! Jag steker dem på högsta värme i olivolja och salt tills de fått en lite "krispig" yta. Det blir jättegott!

Grönsakerna skar jag i mindre bitar och pressade ned vitlöksklyftan. Jag stekte dem sedan i en liten skvätt sesamolja. Sesamolja har en väldigt stark smak, så man måste vara försiktig så man inte får för mycket av den. Sedan hällde jag bara över lite soja, saltade och pepprade och lät det steka tills grönsakerna var mjuka.

Jag toppade med 5 tärningar fetaost som jag smulade över, bara för smakens skull! :-)

Kom på när jag börjat äta att jag borde ta en bild också....därför ser tallriken lite stökig ut!


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag ÄLSKAR dina sallader!

Du är bra på dem...



Kram

2009-06-02 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0