Findus - GRÖN DELI

Findus har ett fantastiskt sortiment av djupfrysta grönsaksmixer som de kallar "GRÖN DELI" som är perfekt när man inte orkar eller hinner laga mat men ändå vill ha något som är både gott och nyttigt.

Min favorit är mixen med bladspenat, kikärter och grillad paprika.



Jag brukar steka upp den i lite olivolja i stekpannan och pressa ned en vitlöksklyfta (det behövs absolut inte, men jag tycker så mycket om vitlök!) och äta tillsammans med några skivor rökt lax. Om man nu inte gillar lax kan man äta den tillsammans med ett färdiggrillat kycklinglår eller en bit kassler. En påse innehåller 450 gram grönsaker och räcker gott och väl till två portioner åt mig. En stor karl skulle dock säkert kunna äta en hel påse själv!

Jag brukar köpa på mig en 4-5 påsar och ha i frysen så har jag alltid snabb, enkel och nyttig mat att göra om inspirationen tryter.

Grön deli finns även i följande smaker:



Vilken blir din favorit?

Kommentarer
Postat av: Majsan

Jag som viktväktar var ju tvungen att kika på innehållsförteckningen och se hur många "poäng" de är värda. Jag kan meddela att de är "billiga" enligt viktväktarna. De ligger mellan 1,5 och 2 i poäng per påse.

2009-05-13 @ 22:18:19
Postat av: Loppan

Min favorit är samma som din favorit. Åt den senast igår! Tänker på dig snyggo!



PussKram!

2009-05-14 @ 06:01:30
URL: http://inutimig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0