El gryto mexicano con tortilla

Hola!

Tänk så TRÖTT man blir av att börja nytt jobb! Jag känner mig helt färdig! Nya människor, nya intryck, nya arbetsuppgifter....så vet man inte var toan är, hur kopieringsmaskinen funkar, vilka man ska äta lunch med...jag kommer somna ovaggad i kväll!

Som tur är verkar många av mina nya kollegor vara duktiga på att ha med sig matlåda. Så jag kanske får inspiration till nya rätter i framtiden!

Idag får ni recept på en jättegod och smakrik gryta med mexikansk touch! Och om du inte orkar hacka alla grönsker: Köp frysta wokgrönsaker som du gillar och använd dem istället! Det går lika bra!


Mexikansk gryta med tortillabröd



 

4 portioner
Förberedelser: 20 minuter
Tid på spis: 10 minuter

Ingredienser:

6 tortillas

3 kycklingfiléer

2 msk smör

1 dl cashewnötter

1 stånd färsk broccoli

½ röd paprika

½ gul paprika

1 morot

1 lök

1 liten burk valfria bönor (svarta, kidney, kikärter eller vita)

1 klyfta vitlök

1 burk creme fraiche, 15 %

1 påse fajita kryddmix

1 liten burk garlic salsa

Saften från en lime


Strimla och stek kycklingfiléerna i smör tills de är genomstekta. Lägg över dem i en kastrull tillsammans med de strimlade grönsakerna och låt det hela bli varmt. Tillsätt fajitamixen, creme fraiche och garlic salsa samt limesaften. Låt puttra en stund så allt blir genomvarmt.


MUMS! Här behövs verkligen inga extra kryddor, då smaken från fajitamixen och garlic salsan verkligen ger ett sting åt rätten. Ät den med tortillabröd eller med ris, det är lika gott vilket som!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sov gott!

2009-05-11 @ 21:49:04
Postat av: Sara

Ploppen var UNDERBAR!

2009-05-12 @ 07:42:48
Postat av: Therese

Hej,

Vilken härlig blogg du har!!! Jättekul med alla recept, jag gillar ju också matlagning men till vardags tryter ju tyvärr inspirationen ibland.

Jag har dessutom rekommenderat mina matlagningsintresserade vänner att kika in här hos dig.

Kram Therese

2009-05-12 @ 10:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0