Mors Dag

Vilken fantastisk mors dag det har varit! Vilket väder vi haft!

Jag har svängt förbi min kära mor i Nynäs med den här blombuketten.





Det blev mycket uppskattat av min kära mor som bestört undrade om jag var miljonär....det är jag ju inte men jag tyckte hon förtjänade en ros för varje år hon stått ut med mig så fånget bestod av 30 rosor.

Sedan har jag suttit i solen hos mamma hela dagen och glömde väl bort att mitt bleka lekamen inte sett solsken på tio månader. Så nu är jag röd som en kokt kräfta med fina bikiniränder!

Visst är det härligt första gången man går barfota på en gräsmatta för säsongen?



Mat ska ju denna blogg handla om och så även idag! Min kära mor ville stå för matlagningen idag och det blev grillad oxfilé och fläskkarré med ugnsbakade grönsaker. Tillhörande såser var en chili bearnaise och tzatziki.

Notera gärna den fina vinkeln mammas äppelträd växer i.





Till efterrätt hade mamma gjort rabarber- och äpplepaj som serverades med vaniljglass samt en rabarber- och ingefärskräm.





Vet inte riktigt hur den där renen kom med på bilden men jag kan lova att han inte var en del av efterrätten.

Tack kära mor för en härlig dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Fina Du! Tack för kommentaren på min blogg om din pappa. Den berärde mig djupt och nu sitter jag här och gråter hysteriskt. Det betyde oerhört mycket även om det gör ont att läsa.

Tack

Kram Vimmelmamman

2009-05-31 @ 23:02:40
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Lotta Vimmelmamman

Hej Fina Du! Tack för kommentaren på min blogg om din pappa. Den berärde mig djupt och nu sitter jag här och gråter hysteriskt. Det betyde oerhört mycket även om det gör ont att läsa.

Tack

Kram Vimmelmamman

2009-05-31 @ 23:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0