Renoveringsmat

PHEW!

Jag och Peter har renoverat i dagarna två!

Igår var vi en sväng på K-Rauta, sedan tvättade vi vägg, spacklade lite ojämnheter och satte upp en renoveringstapet i glasfiber eftersom väggen under var galet skadad och ojämn och vi hade fått hålla på i veckor om vi skulle bredspacklat den jämn.

Vi gjorde så gott vi kunde för att undvika att komma nära glasfibertapeten. Det lyckades sådär. Det kliade och sved över exakt hela kroppen igår kväll. Händer, armar, fötter, ben, skinkor, kinder.....aj, aj, aj!

Idag har vi målat hela rasket vitt! Måla är jättekul, men förarbetet är mindre roligt. Nu är allt dock vitt och fräscht och vi väntar bara på att väggen med renoveringstapet ska torka färdigt innan vi gör en sista strykning. När den är målad så sticks den inte längre, tack gode gud!

Äta då?

Pja, igår blev det renoveringarnas standardmat - McDonald's. Dock kände vi idag att vi bara inte orkar med äckelpäckel-snusk-onyttig mat så jag svängde ihop min hederliga köttfärssås. Lite ont om möbler hade vi dock men vi knödde ihop oss i köket!



Mer mattips kommer i veckan, promise!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi ska börja äta nyttigt inför beach 2009, så jag vill hesmkt gärna ha en massa nyttiga tips, frukostar (jag gillar tyvärr inte gröt), luncher, mellanmål och smaskiga middagar (gillar inte fisk och saffran).



KRAM!

2009-05-03 @ 21:45:55
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej Sara,



Om du kollar på mina ugnsrostade grönsaker med lax så kan du lika gärna göra den med kycklingfilé och få en bra, nyttig middag. Soppan på cannellinibönor är grym också, smakar gott och mättar ordentligt och så är den nyttig också! Spaghetti och köttfärssås är inte dumt heller, ät lite mindre spaghetti och ta lite mer sås bara.



När jag gick ned i vikt (gick ned 11 kilo) åt jag två tunna skivor riktigt grovt bröd (danskt rågbröd) med minikeso och rökt kalkon till frukost. Det tycker jag är gott och det mättar länge. Även knäckebröd är ju jättebra som frukost. Du kan ju även baka mitt bajsa-bra-bröd, det mättar ordentligt och innehåller inget fett och nästan inget socker.



Vad gäller mellanmål är ju frukt det absolut bästa. Prova den där goda smaksatta keson som jag tipsade om till om du vill ha något sött och gott som ändå är nyttigt.



Annars är mitt tips att dra ned på fett och kolhydrater, öka proteinintaget, men att inte utesluta någonting! Ät mycket frukt och grönt och prova gärna på lite nya grönsaker och frukter du inte provat på innan. Ha bönor i salladen istället för pasta eller bulgur. Gå aldrig och handla mat hungrig för då köper man bara skitmat. Försök att röra på dig lite varje dag, ta trappor istället för hiss, gå av en hållplats tidigare och gå hem eller till jobb/skola....



Lycka till!



Kram T

2009-05-04 @ 10:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0