T

Jag är en riktig tefantast. Jag älskar verkligen att ta en kopp te! Jag dricker helst lösviktste då jag alltid tycker att det smakar mest och i skrivande stund har jag 6 olika sorters te hemma.

Min absoluta favorit är Twinings Lady Grey som jag dricker till frukost varje morgon.

Förutom just detta te köper jag alltid mina teer på tebutiken Bönor och Blad. I Stockholm har de två butiker, en i Ringens Galleria vid Skanstull och en i Västermalmsgallerian vid Fridhemsplan. De har de absolut bästa teerna, som smakar mest och håller längst och så har de så extremt kunnig personal. Man kan verkligen gå in där och säga vad man är sugen på för smaker så kan de alltid plocka fram en 3-4 olika sorter att välja på! De pratar till och med om vad man är för "tetyp" och sist jag var där så sade expediten med ett leende att "du är ju inte en sådan där fruktig typ, eller hur?" och det har hon ju helt rätt i! :-)

Förutom Lady Grey så är just nu min favoritblandning Bönor och Blads te "Bönans Favorit" med smak av fläder, rabarber och dekorerad med vacker blåklint! Underbart gott!

Om jag dricker te på kvällen så brukar jag alltid dricka rött te , eftersom jag får så svårt att sova annars, och just nu har jag "Kanel och grädde" och "Lingon och Blåbär" hemma.  "Lingon och Blåbär" är dessutom Peters mammas favorit så det köper jag alltid med när jag ska till Värmland och hälsa på.

Bönor och Blad har även ett stort sortiment av kaffe, men eftersom jag inte dricker kaffe så kan jag tyvärr inte rekommendera något där.

Deras butiker känns som gammeldags karamellbutiker med fina, gamla teburkar, söta förkläden på expediterna och massa olika glasburkar med roliga saker i. Dessutom säljer de också porsiln till kaffe och te samt massa goda tillbehör till din egen favoritdryck. De har också fullt med presentföpackningar och kan alltid svänga ihop någon fin present enligt dina egna önskemål.

Har du inte nära till en Bönor och Blad-butik kan du alltid gå in på deras hemsida och beställa från deras webshop!

Jag har provat andra tebutiker men Bönor och Blad är verkligen den absolut bästa! Gå dit!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Min favorit är glamour- rött te med smak av champange, super gott!! Dessutom väldigt rolig att beställa, ett hekto glamour tack :)

2009-05-24 @ 16:04:49
Postat av: jessica

ÅH här sitter jag och dricker te från bönor och blad! Rabadab ekologiskt! jättegott! bönor och blad finns i uppsala också där jag inhandlar mitt lyx te :D



skönt och höra nån annan som inte heller gillar kaffe!

Jessica från senegalresan

2009-05-24 @ 17:04:54
Postat av: Isa

Tack för tipset! Har precis webshoppat jasmine-te från Bönor och blad!

2009-06-02 @ 09:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0