UNDERBARA Bockholmen!

Idag överraskade jag Peter med att ha bokat bord för brunch på Bockholmen. Ingen av oss hade varit där innan men jag har hört så mycket gott om det innan så förväntningarna var höga! Vädret hjälpte ju dessutom till att höja förväntningarna och det var lagom svettigt i bilen på väg dit...



Vi körde dessutom lite fel och höll på att hamna mitt i ståhejet av Stockholm Marathon men lyckades till slut navigera rätt och kom ut ur stan.

Väl på Bockholmen var det som en annan värld! Borta var hetsen och hysterin i stan, man hörde inga bilar, det var grönt och lummigt runt omkring, fåglarna kvittrade och solen sken. Det luktade hav och vi fick plats på den underbara uteserveringen på Bockholmen!

Den fantastiska brunchmenyn bestod av:

Nybakat Bondbröd

Romansallad med persilja och gräslök

Tomatsallad med gröna oliver, stora bönor, gurka och härlig olivolja

Rödlöksallad med citron och spiskummin

Gravad lax i kub med hovmästarsås

Varmrökta laxfenor

Pocherade ägg

Äggröra

Marinerade champinjoner

Couscous med grillade grönsaker

Tomat provencal

Rostad färskpotatis

Frasiga vårrullar med dippsås av honung, soya, koriander

Baconspett

Lårfiléer av kyckling

Bbq bakade revben med god glacé

Bearnaise, bbqsås, tzatziki, avokadocremé

Marinerad brie

Rårörda hallon, björnbär, blåbär, lingon

Melon och soliga apelsiner

Fruktsallad

Brownie
Puffat chokladris

Needless to say så har vi ätit så det nästan sprutar ur öronen!

Så här såg min första tallrik ut:



Och så här såg Peters första tallrik ut:



Vi åt dock betydligt mer än bara en tallrik var!!! :-)

Så här bra mådde jag i solen:




Jag kan VARMT rekommendera Bockholmen! Jag och Peter kommer gå dit igen, så snart som möjligt! Vi vill gärna prova på middag och lite barhäng i deras "kärleksbar". Bockholmen är ett fantastiskt härligt ställe som bara måste upplevas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0